Tag-arkiv: marknadschefen

Marknadschefen – vecka sex

Jag hade ett samtal med en av säljarna om användning av projektor eller skärm med bilder eller en presentation som stöd vid säljmöten. I vanliga fall brukar jag vara tvungen att inte bli för extrem i min uppfattning att det inte finns någon anledning att visa något annat än bild och videoillustrationer. All annan information [...]

by Göran WidhamKommentering avstängd

Marknadschefen – vecka fyra

Just nu funderar jag nästan bara kring den sortens marknadsföring som stödjer säljarna. Jag jobbar på ett säljinriktat bolag och varumärke, awareness etc i all ära för säljare är ROI och koppling till att ”degen ska in” A och O. Men samtidigt, om jag ska ta ett grepp om vad som är de strategiska problem [...]

by Göran WidhamKommentering avstängd

Marknadschefen – vecka två

En vecka kunde jag ducka det löpande och operativa arbetet. Vecka två var det svårare att skylla på att man just landat på stolen. Genast blev prioriteringen av min tid så mycket svårare att hantera. Det finns saker som behöver hända nu, som kanske redan har börjat hända. Varje sådan företeelse – ett sponsorskap som [...]

by Göran WidhamKommentering avstängd

Marknadschefen – vecka ett

Som nybliven marknadschef hos en ny arbetsgivare ställs man inför en stor samling frågor och prioriteringar. Att bena ut var man ska lägga tid, engagemang och resurser är inget enkelt problem. Modern kommunikation handlar ofta om att alla olika kanaler och interaktioner griper in i varandra. Organisationer bygger plattformar av olika slag för interaktion med [...]

by Göran WidhamKommentering avstängd